Новини та події
Доцентка кафедри історії України, археології та краєзнавства НУЧК ім. Т. Г. Шевченка Олена Черненко представила результати археологічних досліджень Подесення на міжнародній конференції в Німеччині
Доцентка кафедри історії України, археології та краєзнавства Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка Олена Черненко взяла участь у міжнародній науковій конференції «Торгівля та зв’язок між Балтійським та Чорним морями через Україну та Східну Польщу у ІХ–Х ст.», що відбулася в Центрі археологічних досліджень імені Лейбніца (LEIZA) в місті Майнц (Німеччина).
Урочистості на природничо-математичному факультеті
Випускники-бакалаври природничо-математичного факультету отримали свої дипломи – символ наполегливої праці та великих мрій! Ми пишаємося нашими студентами та віримо, що попереду на всіх чекають нові вершини!
Дякуємо ЗСУ за можливість жити і навчатися!
Археологічна практика
Вперше від часу пандемії та повномасштабного вторгнення магістранти та студенти I курсу Навчально-наукового інституту історії та соціогуманітарних дисциплін імені О.М. Лазаревського проходять навчальну археологічну практику з участю в археологічних дослідженнях стародавнього Чернігова. Це стало можливо завдяки започаткуванню дворічної програми проведення археологічних розкопок на території Дитинця Національним архітектурно-історичним заповідником «Чернігів стародавній» за участі Інститута археології НАН України та Національного університета «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка.
Новий номер журналу «New Inception»
Готуєшся вступати на спеціальність А7 «Фізична культура і спорт»?
Готуєшся вступати на спеціальність А7 «Фізична культура і спорт»?
Хочеш дізнатися, як проходить творчий конкурс і що саме оцінюється?
КРУГЛИЙ СТІЛ «ГЕНДЕРНО ЧУТЛИВА ОСВІТА ЯК ІНСТРУМЕНТ СУСПІЛЬНИХ ЗМІН: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД ТА УКРАЇНСЬКИЙ КОНТЕКСТ»
1 липня 2025 р. в Навчально-науковому інституті історії та соціогуманітарних дисциплін імені О. М. Лазаревського Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка відбувся Круглий стіл «Гендерно чутлива освіта як інструмент суспільних змін: європейський досвід та український контекст». Захід організовано в межах реалізації проєкту ERASMUS-JMO-2023-MODULE № 101127464 «Гендерна рівність в Європейському Союзі: від історичних витоків до сучасних досягнень» (Gender equality in the EU: from historical origins to modern achievements. GEEUHOMA. Project of the EU Erasmus+ Programme, Jean Monnet).
Захід відкрили вступним словом Наталія Михайлівна Носовець, кандидатка педагогічних наук, доцентка, проректорка з наукової роботи університету, та Андрій Віталійович Католик, кандидат історичних наук, доцент, директор Навчально-наукового інституту історії та соціогуманітарних дисциплін імені О. М. Лазаревського.
Ключовим спікером виступила Олена Борисівна Стрілюк, кандидатка історичних наук, доцентка, заступниця директора з наукової роботи Інституту історії та соціогуманітарних дисциплін імені О. М. Лазаревського, керівниця проєкту. Виступ: «Еволюція політик та стратегій Європейського Союзу у формуванні гендерно чутливої освіти: від історичних витоків до сучасних досягнень», став глибоким аналітичним вступом до теми, що задав тон обговоренню.
Модерувала захід Лариса Анатоліївна Юда, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри історії України, археології та краєзнавства, учасниця проєктної команди.
У роботі Круглого столу взяли участь понад 30 науковців, викладачів, громадських діячів, аспірантів, студентів. Тематика доповідей охоплювала широкий спектр питань: від філософських засад гендерної освіти до викликів і перспектив її впровадження у вітчизняному освітньому просторі, від аналізу досвіду країн ЄС до проблем репрезентації жінок у шкільних курсах історії.
Під час підсумкового обговорення учасники дійшли спільного висновку про актуальність розвитку гендерної чутливості в освіті як необхідної умови для демократизації суспільства та формування культури рівності. Круглий стіл став платформою для діалогу, обміну досвідом і формування спільного бачення шляхів імплементації європейських підходів у сфері освіти в українському контексті.
Програма заходу, фотоматеріали – на сайті проєкту: https://surl.li/pzlxgu.
Тематична картка SALTO Digital: штучний інтелект в освіті, навчанні та молодіжній роботі
У рамках реалізації Плану дій ЄС у сфері цифрової освіти команда SALTO Digital підготувала нову тематичну картку про штучний інтелект — зручний та практичний інструмент для освітян, молодіжних працівників і тренерів, які хочуть розібратися, як відповідально використовувати AI у своїй щоденній діяльності.
Магістральна (не)конференція міні-EdCamp Kozelets
30 червня викладачі Навчально-наукового інституту історії та соціогуманітарних дисциплін імені О.М. Лазаревського проф. Янченко Т.В., доценти Гринь О.В. та Ципляк Н.О. взяли участь у роботі Магістральної (не)конференції міні-EdCamp Kozelets «Освіта без меж: нові горизонти навчання та розвитку». Формат EdCamp – це завжди про співтворення, підтримку, відкритість і натхнення. Тут кожен голос важливий, кожна ідея має значення, а атмосфера сприяє розвитку професійної спільноти. У програмі заходу були передбачені сесії про соціально-емоційне та етичне навчання (СЕЕН), інклюзію, STEM-освіту, дошкілля, саморегуляцію, лідерство та штучний інтелект, а також speed geeking, fail stories, жива сцена педагогічного досвіду, панельна дискусія, руханки, майстер-класи, виступи учнів, тематичні сесії та формування частини програми спільно з учасниками. Участь у таких подіях сприяє професійному зростанню, обміну досвідом і формуванню активного освітнього середовища.

Участь Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка у форумі "Молодіжна політика у вищій освіті: практики та перспективи"



Чи є у атомів серце?
30 червня незважаючи на літні канікули для допитливих школярів став днем пізнання методів дослідження будови молекул. Доцент кафедри хімії, технологій та фармації Віктор Янченко разом з учнями ліцею №22 м. Чернігова та ЧОНЛ з’ясовували Чи є у атомів серце?, розглядаючи спектри протонно-магнітного резонансу, які дозволяють проникнути у таємниці будови молекул. Як показав досвід профорієнтаційної роботи на кафедрі, найбільш ефективними є саме активні форми взаємодії з майбутніми абітурієнтами. Вони дозволяють знайти спільні інтереси та одночасні підвищити рівень теоретичної підготовки учнів з хімії.
Національний університет "Чернігівський колегіум" імені Т.Г.Шевченка
T.H. Shevchenko
National University
«Chernihiv Colehium»
