За співробітництва кафедри з Чернігівською Академією розвитку особистості і суспільства функціонує клуб за психологічними інтересами «Усвідомлення». Працюють студентські творчі авторські лабораторії, тренінг-клуб ораторського мистецтва.
Кафедра педагогіки, психології та методики трудового і професійного навчання була створена в 1989 році у складі індустріально-педагогічного факультету Чернігівського державного педагогічного університету з метою підвищення ефективності психолого-педагогічної та методичної складових у професійній підготовці майбутніх учителів трудового навчання. З 2010 року назву кафедри змінено на кафедру педагогіки, психології і методики технологічної освіти.
Сьогодні на кафедрі працюють 9 викладачів, з них 6 доцентів та 3 викладачі (8 кандидатів наук).
Кафедра забезпечує викладання 21 навчального курсу з фундаментальної психолого-педагогічної та методичної підготовки бакалаврів, спеціалістів та магістрів педагогічної освіти, керує курсовими, бакалаврськими, дипломними та магістерськими роботами студентів технологічного факультету, а також здійснює організаційно-методичне керівництво різними видами педагогічних практик.
Навчально-методична робота кафедри втілюється у розроблених викладачами посібниках, таких як „Теорія трудового навчання””, „Самостійна робота студента”, „Педагогічна практика”, “Загальна психологія””, „Практикум з психології управління”, „Соціальна психологія”, „Дидактика середньої освіти”, „Методика виховної роботи в дитячих оздоровчих таборах”, „Вікова та педагогічна психологія” тощо.
Науково-дослідна робота кафедри охоплює психолого-педагогічні та методичні аспекти трудового навчання і виховання учнів різних вікових категорій, а також науково-методологічні проблеми підготовки фахівців з трудового та професійного навчання для освітньо-виховних закладів різного типу.
Кафедра підтримує наукові зв’язки з провідними науково-дослідними та навчальними установами України та Польщі.
Значні успіхи кафедри і в напрямку організації дослідницької та інноваційної діяльності студентів технологічного факультету. Провідні викладачі керують проблемними групами в таких науково-педагогічних галузях, як: педагогіка та педагогічна майстерність, історія педагогіки і теорія виховання, дидактика та методика виховання, психологія, теорія та методика трудового навчання. Підсумки науково-дослідної роботи студентів, заслуховуються на щорічних студентських науково-практичних конференціях, втілюються у дипломних роботах та публікуються у збірниках наукових статей.
Творча активність викладачів кафедри реалізується також у навчально-виховному процесі через впровадження авторських педагогічних інновацій, таких як технологія формування педагогічної майстерності (доцент Н.М.Носовець); технологія стимулювання та розвитку творчої активності майбутніх учителів трудового навчання засобами організації та залучення до роботи в студентських творчих авторських лабораторіях (доценти – Н.М.Носовець, В.М.Дрозденко, О.М.Пискун, О.М.Полетай, викладачі – Т.Г.Белан, О.М.Полетай, Г.В.Джевага ), організація і проведення психологічного клубу "Усвідомлення" (доцент О.Г.Видра)
Творчий доробок кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти засвідчує її високий науково-педагогічний потенціал та суттєвий внесок у справу підготовки педагогічних кадрів для системи освіти України.
На базі технологічного факультету ЧНПУ імені Т.Г. Шевченка, починаючи з 2003 року, функціонує така форма позанавчальної діяльності студентів, як студентські творчі авторські лабораторії з різних видів декоративно-ужиткового мистецтва (скорочено вони називаються СТАЛь).
СТАЛь – це форма позанавчальної роботи, яка дозволяє:
- об'єднатися студентам зі схожими інтересами та творчими задумами для спільного їх втілення в життя, тим самим забезпечуючи потребу студентів у творчій самореалізації та спілкуванні з однодумцями;
- створити сприятливі умови для розвитку творчих здібностей, нахилів та обдарувань студентів;
- оволодіти новими знаннями та вміннями у галузі певного виду декоративно-ужиткового мистецтва шляхом вільного обміну досвідом та спільного пошуку рішення творчих завдань;
- набути досвіду спільної творчої праці, сформувати почуття команди, члени якої прагнуть до втілення спільної мети;
- стимулювати пізнавальний інтерес, підтримувати позитивну навчальну мотивацію;
- частково вирішити проблему дозвілля студентської молоді.
Ідея створення студентських творчих лабораторій виникла серед викладачів кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти, одначе поштовхом до цього стали студенти факультету, обдарування яких потребували підтримки.
Сьогодні на технологічному факультеті ЧНПУ імені Т.Г. Шевченка активно і плідно працюють студентські творчі авторські лабораторії за такими напрямками:
- художнє різьблення і випалювання по деревині;
- тістопластика;
- флористика;
- вишивка стрічками;
- в'язання гачком;
- декоративний розпис;
- бісероплетіння;
- рисунок пастеллю;
- гончарство;
- лозоплетіння;
- фрезерування по склу;
- художня фотографія.
Їх керівниками є талановиті студенти І-V курсів.
Заняття лабораторій проходять регулярно, один раз на тиждень, у позанавчальний час. Розклад роботи лабораторій постійно знаходиться на дошці оголошень. Лабораторії активно співпрацюють між собою, обмінюючись досвідом.
Організація роботи студентських творчих авторських лабораторій має свої особливості, які зумовлені відсутністю формальної регламентації в системах відносин "студент – студент" і "студент – викладач". На заняттях лабораторій панує невимушена творча атмосфера, що приносить насолоду і стан творчого піднесення усім учасникам. Єдиним стимулом відвідування занять для студентів є лише їхній інтерес та бажання навчитися певному виду художньої діяльності. Є студенти, які відвідують одночасно по декілька лабораторій. Учасниками лабораторій є також і викладачі кафедри.
За результатами діяльності СТАЛі регулярно проводяться виставки, в тому числі і виїзні. Виставки є не лише підсумком діяльності, засобом рефлексії для її творців і стимулом у навчанні, але й засобом пропаганди певного виду мистецтва, заохочення і запрошення до співпраці небайдужих студентів.
Заняття в лабораторіях сприяють формуванню у студентів потреби творити прекрасне власноруч, розвивають почуття любові до рідного краю, шанобливе ставлення до самобутнього народного мистецтва та його творців, а також забезпечують спеціальну підготовку майбутнього вчителя технологій, такого вчителя, який прагне до постійного саморозвитку і самовдосконалення.
- Інклюзивна освіта
- Психологія
- Педагогіка
- Педагогічна майстерність
- Теорія та методика технологічної освіти і креслення
- Технічні засоби навчання
- Актуальні проблеми сучасної педагогіки
- Профорієнтація та методика профорієнтаційної роботи
- Теорія дизайну
- Основи роботи з мультимедіа
- Успішне працевлаштування за фахом
- Вступ до комп’ютерних наук
- Основи робототехніки
- Технології електронного навчання
- Інновації в освіті
- Растрова графіка
- Векторна графіка
- Психологія професійного спілкування
- Тривимірна графіка
Перелік вибіркових навчальних дисциплін для освітнього рівня «Магістр» зі спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології)
1 курс магістратури:
Теорія дизайну
Растрова та векторна графіка
Курсовий проект з комп’ютерної графіки
Тривимірна графіка
2 курс магістратури:
Комп’ютерна графіка
Завідувач кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти
Белан Тетяна Григорівна
кандидат педагогічних наук, доцент.
На факультеті працює з 2006 року.
Освіта: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка, 2001 р., спеціальність “Математика і фізика”, вчитель математики і фізики. Аспірантура за спеціальністю: 13.00.02 – теорія та методика навчання технологій. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: «Професійна адаптація майбутніх учителів технологій в процесі педагогічної практики».
Викладає дисципліни: «Педагогіка», «Технології електронного навчання», «Успішне працевлаштування за фахом», «Теорія і методика профорієнтаційної роботи».
Проректор з наукової роботи
Носовець Наталія Михайлівна
кандидат педагогічних наук, доцент.
На факультеті працює з 1995 року.
Освіта: Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т.Г.Шевченка, 1996 р., спеціальність: "Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання", вчитель трудового навчання і фізики. Аспірантура за спеціальністю: 13.00.01 Загальна педагогіка та історія педагогіки. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: "Гуманістична спрямованість системи трудового виховання молоді в педагогічній спадщині А.С. Макаренка".
Викладає дисципліни: «Педагогічна майстерність», «Актуальні проблеми сучасної педагогіки», «Інновації в освіті».
Торубара Олексій Миколайович
Доктор педагогічних наук, професор, директор ННІ професійної освіти та технологій.
На факультеті працює з 26 листопада 1987 року.
Освіта: Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т.Г.Шевченка.
Тема дисертації: «Формування готовності у майбутніх вчителів трудового навчання до використання інформаційних технологій» (2010 рік).
Предмети: БЖД та цивільний захист, методика професійного навчання.
Видра Олександр Григорович
кандидат психологічних наук, доцент.
На факультеті працює з 2001 року.
Освіта: 1) Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка, 2001 р., спеціальність: „Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання і фізика”, вчитель трудового навчання і фізики; 2) Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2004 р., „Психологія”, практичний психолог Аспірантура за спеціальністю: 19.00.07 – Педагогічна та вікова психологія. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук на тему: „Розвиток психологічної культури майбутніх вчителів трудового навчання”.
Викладає дисципліни: «Психологія», «Психологія професійного спілкування».
Джевага Григорій Васильович
кандидат педагогічних наук, доцент.
На факультеті, зараз інституті, працює з 2004 року.
Освіта: Диплом спеціаліста Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка, 2006 р., спеціальність: «Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання (технічна праця) і фізика». Професійна кваліфікація: вчитель трудового навчання, фізики, автосправи, креслення, астрономії і безпеки життєдіяльності. Аспірантура за спеціальністю: 13.00.02 – теорія та методика навчання технологій. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: «Розвиток творчих здібностей учнів основної школи у процесі сільськогосподарського дослідництва». Диплом магістра, Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка, 2020 р., спеціальність – Середня освіта (Інформатика). Професійна кваліфікація: викладач інформатики
Викладає дисципліни: «Вступ до комп’ютерних наук», «Основи робототехніки», «Теорія і методика технологічної освіти та креслення», «Растрова графіка», «Векторна графіка», «Тривимірна графіка», «Основи роботи з мультимедіа».
Коло наукових інтересів: методика технологічної освіти, мультимедійні технології в освіті, VR-технології, комп’ютерна графіка, графічний дизайн, веб-дизайн, програмування, робототехніка, промислова електроніка.
Профіль Google Scholar https://scholar.google.com.ua/citations?user=u3RkD_AAAAAJ&hl=uk
Профіль ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6853-885X
Пискун Оксана Миколаївна
кандидат педагогічних наук, доцент.
На факультеті працює з 1998 року.
Освіта: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка, 1998 р., спеціальність: "Трудове та професійне навчання (обслуговуюча праця)", Вчитель трудового та професійного навчання (обслуговуюча праця). Аспірантура за спеціальністю: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: "Дидактичні засади художньо-конструкторської підготовки майбутнього вчителя трудового навчання"
Викладає дисципліни: «Теорія і методика технологічної освіти та креслення», «Технічні засоби навчання», «Теорія дизайну».
Полетай Олена Михайлівна
кандидат педагогічних, доцент.
В університеті працює з 1991 р., на факультеті – з 2003 року.
Освіта: Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т.Г.Шевченка, 1996 р., спеціальність: "Початкове навчання", вчитель початкового навчання. Аспірантура за спеціальністю: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: "Педагогічні умови підготовки вчителів трудового навчання до роботи з технічно обдарованими дітьми".
Викладає дисципліни: «Педагогіка», «Інклюзивна освіта».
Ковтун Олександр Григорович
Старший лаборант кафедри.
Горелько Дарина Миколаївна
Старший лаборант кафедри.
УЧАСТЬ У НАУКОВИХ ЗАХОДАХ ВИКЛАДАЧІВ І АСПІРАНТІВ КАФЕДРИ ПЕДАГОГІКИ_2021
Наукова робота здобувачів вищої освіти спеціальності Середня освіта (Трудове навчання та технології)
УЧАСТЬ У НАУКОВИХ ЗАХОДАХ ВИКЛАДАЧІВ І АСПІРАНТІВ КАФЕДРИ ПЕДАГОГІКИ_2020
УЧАСТЬ У НАУКОВИХ ЗАХОДАХ ВИКЛАДАЧІВ І АСПІРАНТІВ КАФЕДРИ ПЕДАГОГІКИ 2019 р.
Довідка про міжнародну діяльність викладачів та студентів
Наукова робота здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за 2016–2020 рр.
Лист-підтримки від В. Білогури
Угода Киїнська загальноосвітня середня школа І-ІІІ ст.
Угода Новгород-Сіверська гімназія № 1
Угода Радянськослобідська загальноосвітня школа I-III ступенів
Угода Чернігівська Академія розвитку особистості та суспільства
Договір Славутицька загальноосвітня школа І-ІІI ступенів № 4
Підвищення професійної кваліфікації науково-педагогічних працівників КППіМТО_2021
Сертифікат_Носовець Н.М._Окрилені_2021
Сертифікат_Пискун О.М._Окрилені_2021
Сертифікат_Полетай О.М._Окрилені_2021
Сертифікат_Пискун О.М._ІнструментиGoogle
Сертифікат_Джевага Г.В._ІнструментиGoogle
Сертифікат_Джевага Г.В._Smart School Forum
Сертифікат_Джевага_Г.В.Інфомедійна грамотність
Сертифікат_Джевага Г.В._Підготовка вчителів
Сертифікат_Джевага Г.В. Multimedia Workshop
Сертифікат_Джевага Г.В._Онлайн-курс з медіаграмотності
Сертифікат_Носовець Н.М._Підготовка вчителів
Сертифікат_poletaj-olena-mihajlivna
Пискун Оксана Миколаївна_Сертифікат_Лісабон
Сертифікат_Полетай_Корекційна спрямованість в інклюзії
Сертифікат_Полетай (Організація освітнього процесу)
Сертифікат_Полетай (Засоби інформаційно-цифрових технологій)
Сертифікат_Полетай (Smart School Forum)
Довідка про стажування Носовець Н.М.
Довідка про стажування Белан Т.Г.
Довідка про стажування Полетай О.М.
Довідка про стажування Джевага Г.В.
Довідка про стажування Пискун О.М.