Забезпечує психолого-педагогічну і професійно-орієнтовану методичну підготовку студентів, здійснює організаційно-методичне керівництво прикладною творчістю, педагогічною практикою та науково-дослідницькою роботою студентів. Кафедра щороку проводить студентські наукові конференції, науково-практичні семінари для вчителів технологій, творчі зустрічі з колективами ЗНЗ м.Чернігова та області, майстрами народної творчості, є організатором виставок творчих робіт викладачів і студентів факультету. Викладачі систематично готують найкращих студентів до участі у Всеукраїнській олімпіаді зі спеціальності "Технологічна освіта", студентських конкурсах різного рівня.

Історія кафедриНавчальні дисципліниСклад кафедри

За співробітництва кафедри з Чернігівською Академією розвитку особистості і суспільства функціонує клуб за психологічними інтересами «Усвідомлення». Працюють студентські творчі авторські лабораторії, тренінг-клуб ораторського мистецтва.

Кафедра педагогіки, психології та методики трудового і професійного навчання була створена в 1989 році у складі індустріально-педагогічного факультету Чернігівського державного педагогічного університету з метою підвищення ефективності психолого-педагогічної та методичної складових у професійній підготовці майбутніх учителів трудового навчання. З 2010 року назву кафедри змінено на кафедру педагогіки, психології і методики технологічної освіти.

Сьогодні на кафедрі працюють 9 викладачів, з них 6 доцентів та 3 викладачі (8 кандидатів наук).

Кафедра забезпечує викладання 21 навчального курсу з фундаментальної психолого-педагогічної та методичної підготовки бакалаврів, спеціалістів та магістрів педагогічної освіти, керує курсовими, бакалаврськими, дипломними та магістерськими роботами студентів технологічного факультету, а також здійснює організаційно-методичне керівництво різними видами педагогічних практик.

Навчально-методична робота кафедри втілюється у розроблених викладачами посібниках, таких як „Теорія трудового навчання””, „Самостійна робота студента”, „Педагогічна практика”, “Загальна психологія””, „Практикум з психології управління”, „Соціальна психологія”, „Дидактика середньої освіти”, „Методика виховної роботи в дитячих оздоровчих таборах”, „Вікова та педагогічна психологія” тощо.

Науково-дослідна робота кафедри охоплює психолого-педагогічні та методичні аспекти трудового навчання і виховання учнів різних вікових категорій, а також науково-методологічні проблеми підготовки фахівців з трудового та професійного навчання для освітньо-виховних закладів різного типу.

Кафедра підтримує наукові зв’язки з провідними науково-дослідними та навчальними установами України та Польщі.

Значні успіхи кафедри і в напрямку організації дослідницької та інноваційної діяльності студентів технологічного факультету. Провідні викладачі керують проблемними групами в таких науково-педагогічних галузях, як: педагогіка та педагогічна майстерність, історія педагогіки і теорія виховання, дидактика та методика виховання, психологія, теорія та методика трудового навчання. Підсумки науково-дослідної роботи студентів, заслуховуються на щорічних студентських науково-практичних конференціях, втілюються у дипломних роботах та публікуються у збірниках наукових статей.

Творча активність викладачів кафедри реалізується також у навчально-виховному процесі через впровадження авторських педагогічних інновацій, таких як технологія формування педагогічної майстерності (доцент Н.М.Носовець); технологія стимулювання та розвитку творчої активності майбутніх учителів трудового навчання засобами організації та залучення до роботи в студентських творчих авторських лабораторіях (доценти – Н.М.Носовець, В.М.Дрозденко, О.М.Пискун, О.М.Полетай, викладачі – Т.Г.Белан, О.М.Полетай, Г.В.Джевага ), організація і проведення психологічного клубу "Усвідомлення" (доцент О.Г.Видра)

Творчий доробок кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти засвідчує її високий науково-педагогічний потенціал та суттєвий внесок у справу підготовки педагогічних кадрів для системи освіти України.

На базі технологічного факультету ЧНПУ імені Т.Г. Шевченка, починаючи з 2003 року, функціонує така форма позанавчальної діяльності студентів, як студентські творчі авторські лабораторії з різних видів декоративно-ужиткового мистецтва (скорочено вони називаються СТАЛь).

СТАЛь – це форма позанавчальної роботи, яка дозволяє:

  • об'єднатися студентам зі схожими інтересами та творчими задумами для спільного їх втілення в життя, тим самим забезпечуючи потребу студентів у творчій самореалізації та спілкуванні з однодумцями;
  • створити сприятливі умови для розвитку творчих здібностей, нахилів та обдарувань студентів;
  • оволодіти новими знаннями та вміннями у галузі певного виду декоративно-ужиткового мистецтва шляхом вільного обміну досвідом та спільного пошуку рішення творчих завдань;
  • набути досвіду спільної творчої праці, сформувати почуття команди, члени якої прагнуть до втілення спільної мети;
  • стимулювати пізнавальний інтерес, підтримувати позитивну навчальну мотивацію;
  • частково вирішити проблему дозвілля студентської молоді.

Ідея створення студентських творчих лабораторій виникла серед викладачів кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти, одначе поштовхом до цього стали студенти факультету, обдарування яких потребували підтримки.

Сьогодні на технологічному факультеті ЧНПУ імені Т.Г. Шевченка активно і плідно працюють студентські творчі авторські лабораторії за такими напрямками:

  • художнє різьблення і випалювання по деревині;
  • тістопластика;
  • флористика;
  • вишивка стрічками;
  • в'язання гачком;
  • декоративний розпис;
  • бісероплетіння;
  • рисунок пастеллю;
  • гончарство;
  • лозоплетіння;
  • фрезерування по склу;
  • художня фотографія.

Їх керівниками є талановиті студенти І-V курсів.

Заняття лабораторій проходять регулярно, один раз на тиждень, у позанавчальний час. Розклад роботи лабораторій постійно знаходиться на дошці оголошень. Лабораторії активно співпрацюють між собою, обмінюючись досвідом.

Організація роботи студентських творчих авторських лабораторій має свої особливості, які зумовлені відсутністю формальної регламентації в системах відносин "студент – студент" і "студент – викладач". На заняттях лабораторій панує невимушена творча атмосфера, що приносить насолоду і стан творчого піднесення усім учасникам. Єдиним стимулом відвідування занять для студентів є лише їхній інтерес та бажання навчитися певному виду художньої діяльності. Є студенти, які відвідують одночасно по декілька лабораторій. Учасниками лабораторій є також і викладачі кафедри.

За результатами діяльності СТАЛі регулярно проводяться виставки, в тому числі і виїзні. Виставки є не лише підсумком діяльності, засобом рефлексії для її творців і стимулом у навчанні, але й засобом пропаганди певного виду мистецтва, заохочення і запрошення до співпраці небайдужих студентів.

Заняття в лабораторіях сприяють формуванню у студентів потреби творити прекрасне власноруч, розвивають почуття любові до рідного краю, шанобливе ставлення до самобутнього народного мистецтва та його творців, а також забезпечують спеціальну підготовку майбутнього вчителя технологій, такого вчителя, який прагне до постійного саморозвитку і самовдосконалення.

  1. Актуальні проблеми сучасної школи і педагогіки
  2. Болонський процес
  3. Вікова та педагогічна психологія
  4. Вступ до спеціальності.
  5. Загальна психологія
  6. Історія педагогіки
  7. Методика виховної роботи
  8. Методика профільного навчання.
  9. Методика трудового навчання
  10. Основи теорії технологічної освіти
  11. Педагогіка вищої школи
  12. Педагогічна майстерність
  13. Практикум з технічного моделювання
  14. Психологія
  15. Психологія вищої школи
  16. Психологія праці
  17. Психологія творчості
  18. Психологія управління
  19. Соціальна психологія.
  20. Теорія і методика виховної роботи
  21. Теорія педагогіки
  22. Технічні засоби навчання
nosovec

Завідуюча кафедрою педагогіки, психології і методики технологічної освіти

Носовець Наталія Михайлівна

кандидат педагогічних наук, доцент.

На факультеті працює з 1995 року.

Освіта: Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т.Г.Шевченка, 1996 р., спеціальність: "Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання", вчитель трудового навчання і фізики. Аспірантура за спеціальністю: 13.00.01 Загальна педагогіка та історія педагогіки. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: "Гуманістична спрямованість системи трудового виховання молоді в педагогічній спадщині А.С. Макаренка".

Викладає дисципліни: теорія педагогіки, педагогічна майстерність, історія педагогіки, актуальні проблеми сучасної школи і педагогіки, Болонський процес.


belan

Белан Тетяна Григорівна

кандидат педагогічних наук, старший викладач.

На факультеті працює з 2006 року.

Освіта: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка, 2001 р., спеціальність “Математика і фізика”, вчитель математики і фізики. Аспірантура за спеціальністю: 13.00.02 – теорія та методика навчання технологій. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: «Професійна адаптація майбутніх учителів технологій в процесі педагогічної практики».

Викладає дисципліни: методика виховної роботи, технічні засоби навчання.


vidra

Видра Олександр Григорович

кандидат психологічних наук, доцент.

На факультеті працює з 2001 року.

Освіта: 1) Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка, 2001 р., спеціальність: „Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання і фізика”, вчитель трудового навчання і фізики; 2) Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2004 р., „Психологія”, практичний психолог Аспірантура за спеціальністю: 19.00.07 – Педагогічна та вікова психологія. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук на тему: „Розвиток психологічної культури майбутніх вчителів трудового навчання”.

Викладає дисципліни: вікова та педагогічна психологія, соціальна психологія, психологія вищої школи, психологія творчості.


jegava

Джевага Григорій Васильович

 

кандидат педагогічних наук, старший викладач.

На факультеті працює з 2004 року.

Освіта: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка, 2006 р., спеціальність: „Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання (технічна праця) і фізика”, вчитель трудового навчання, фізики, автосправи, креслення, астрономії і безпеки життєдіяльності. Аспірантура за спеціальністю: 13.00.02 – теорія та методика навчання технологій. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: „Розвиток творчих здібностей учнів основної школи у процесі сільськогосподарського дослідництва”

Викладає дисципліни: основи теорії технологічної освіти, методика трудового навчання, практикум з технічного моделювання.


drozdenko

Дрозденко Володимир Михайлович

кандидат економічних наук, доцент.

На факультеті працює з 1991 року.

Освіта: 1) Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т.Г.Шевченка, 1978 р., спеціальність: "Історія СРСР", вчитель історії і суспільствознавства; 2) Факультет післядипломної освіти при обласному інституті вдосконалення вчителів, спеціальність "Практична психологія". Аспірантура за спеціальністю: 08.00.04 – економіка та управління підприємствами. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук на тему: "Організаційно-управлінські аспекти функціонування інтегрованих корпоративних структур на ринку продукції птахівництва".

Викладає дисципліни: загальна психологія, психологія, психологія праці, психологія управління.


diduh

Дідух Валерій Олександрович

кандидат педагогічних наук, доцент.

В університеті працює з 1980 року.

Освіта: Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т.Г.Шевченка, 1976 р., спеціальність: "Фізика", вчитель фізики. Аспірантура за спеціальністю: 13.01.01 – Теорія та історія педагогіки. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: „Політехнічна освіта школярів на факультативних заняттях у 8 – 9 класах”.

Викладає дисципліни: методика профільного навчання, основи теорії технологічної освіти, педагогіка вищої школи, теорія і методика трудового навчання.


piskun

Пискун Оксана Миколаївна

кандидат педагогічних наук, доцент.

На факультеті працює з 1998 року.

Освіта: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка, 1998 р., спеціальність: "Трудове та професійне навчання (обслуговуюча праця)", Вчитель трудового та професійного навчання (обслуговуюча праця). Аспірантура за спеціальністю: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: "Дидактичні засади художньо-конструкторської підготовки майбутнього вчителя трудового навчання"

Викладає дисципліни: основи теорії технологічної освіти, методика трудового навчання, методика профільного навчання, методика виховної роботи.


poletay

Полетай Олена Михайлівна

кандидат педагогічних, доцент.

В університеті працює з 1991 р., на факультеті – з 2003 року.

Освіта: Чернігівський державний педагогічний інститут імені Т.Г.Шевченка, 1996 р., спеціальність: "Початкове навчання", вчитель початкового навчання. Аспірантура за спеціальністю: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: "Педагогічні умови підготовки вчителів трудового навчання до роботи з технічно обдарованими дітьми".

Викладає дисципліни: вступ до спеціальності, теорія і методика виховної роботи, історія педагогіки, теорія педагогіки.


scorenok

Скоренок Антоніна Володимирівна

викладач.

На факультеті працює з 2004 року.

Освіта: Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка, 2004 р., спеціальність: "Педагогіка і методика середньої освіти. Трудове навчання". Магістр педагогічної освіти. Викладач трудового навчання. Працює над дисертаційним дослідженням на тему: "Підготовка майбутніх вчителів технологій до організації інтерактивного навчання учнів основної школи".

Викладає дисципліни: основи інформатики з елементами програмування, новітні інформаційні технології.

Підписка на новини

Підписка на розсилку університету ЧНПУ. Всі поля, відмічені *, обов'язкові.

Національний університет "Чернігівський колегіум" імені Т.Г.Шевченка

Національний університет "Чернігівський колегіум" імені Т.Г. Шевченка сьогодні – це один з престижних і авторитетних навчальних закладів України, у якому запроваджуються і плідно розвиваються наукові досягнення, а також кращі національно-історичні та культурні традиції українського народу.